Thursday, June 1, 2023

History of ticket vending machines in Japan (日本の券売機の歴史)

Ticket vending machines are very popular in Japan because they offer convenience and efficiency to customers and railway operators. The development process of this technology can be traced back to the 1920s, when the first manual ticket vending machines were introduced at Tokyo and Ueno stations. These machines sold platform tickets and short-distance tickets that had been printed in advance. After WWII, electric-powered ticket vending machines became more common, and they could handle different types of coins and change. In the 1960s, ticket vending machines started to use soft tickets (thin paper) that were printed when purchased, and also adopted cybernetics technology to improve their functions and performance. In the 1970s, magnetic tickets were introduced, which enabled automatic ticket gates and fare adjustment machines to check and collect tickets without human intervention. In the 1980s, reserved seat ticket vending machines were developed, which could issue tickets for specific trains and seats using a touch screen display. In the 1990s, IC card compatible ticket vending machines were developed, which could read and write data on smart cards that could be used as electronic money or prepaid tickets. In the 2000s, ticket vending machines became more user-friendly and multifunctional, with features such as large liquid crystal displays, voice guidance, foreign language support, and network connections. Today, ticket vending machines in Japan are evolving with advanced technologies such as artificial intelligence (AI) and biometrics, which can provide personalized services and enhance security.


Japanese Language:


チケット自動販売機は、日本で非常に人気があります。なぜなら、お客様や鉄道事業者に利便性と効率を提供しているからです。この技術の開発プロセスは、1920年代にさかのぼることができます。最初の手動チケット自動販売機が東京駅と上野駅に導入された時から始まりました。これらの機械は、事前に印刷されたホーム券や短距離券を販売していました。第二次世界大戦後、電動式のチケット自動販売機が一般的になり、さまざまな種類の硬貨やお釣りを扱うことができるようになりました。1960年代には、チケット自動販売機が購入時に印刷される薄い紙のソフトチケットを使用し始め、サイバネティクス技術も採用して機能と性能を向上させました。1970年代には、磁気チケットが導入され、人の介入なしで自動改札機や運賃調整機がチケットを確認・回収することができるようになりました。1980年代には、特定の列車や座席のチケットをタッチスクリーンディスプレイを使って発行できる予約席チケット自動販売機が開発されました。1990年代には、ICカード対応のチケット自動販売機が開発され、電子マネーやプリペイド券として使用できるスマートカードにデータの読み書きができるようになりました。2000年代には、チケット自動販売機は使いやすく多機能化し、大型液晶ディスプレイや音声ガイダンス、外国語対応、ネットワーク接続などの機能が備わりました。今日、日本のチケット自動販売機は人工知能(AI)やバイオメトリクスなどの高度な技術とともに進化し、個別化されたサービスを提供し、セキュリティを向上させることができます。


Hiragana:


ちけっと じどう はんばいき は、 にっぽん で ひじょう に にんき が あります。 なぜなら、 おきゃくさま や てつどう じぎょうしゃ に りべんせい と こうりつ を ていきょうしている から です。 この ぎじゅつ の かいはつ ぷろせす は、 1920 ねんだい に さかのぼる こと が できます。 さいしょ の しゅどう ちけっと じどう はんばいき が とうきょうえき と うえのえき に どうにゅうされた とき から はじまりました。 これら の きかい は、 じぜん に いんさつされた ほーむけん や たんきょりけん を はんばいしていました。 だい に じ せかい たいせんご、 でんどうしき の ちけっと じどう はんばいき が いっぱんてき に なり、 さまざまな しゅるい の こうか や おつり を あつかう こと が できる よう に なりました。 1960 ねんだい に は、 ちけっと じどう はんばいき が こうにゅうじ に いんさつされる うすい かみ の そふと ちけっと を しようしはじめ、 さいばねてぃくす ぎじゅつ も さいようして きのう と せいのう を こうじょうさせました。 1970 ねんだい に は、 じき ちけっと が どうにゅうされ、 ひと の かいにゅう なし で じどう かいさつき や うんちん ちょうせいき が ちけっと を かくにん・ かいしゅうする こと が できる よう に なりました。 1980 ねんだい に は、 とくてい の れっしゃ や ざせき の ちけっと を たっちすくりーんでぃすぷれい を つかって はっこう できる よやく せき ちけっと じどう はんばいき が かいはつされました。 1990 ねんだい に は、 IC かーど たいおう の ちけっと じどう はんばいき が かいはつされ、 でんし まねー や ぷりぺいどけん として しよう できる すまーと かーど に でーた の よみかき が できる よう に なりました。 2000 ねんだい に は、 ちけっと じどう はんばいき は つかい やすく た きのうか し、 おおがた えきしょう でぃすぷれい や おんせい がいだんす、 がいこくご たいおう、 ねっとわーく せつぞく など の きのう が そなわりました。 きょう、 にっぽん の ちけっと じどう はんばいき は じんこう ちのう( AI) や ばいおめとりくす など の こうどな ぎじゅつ とともに しんかし、 こべつか された さーびす を ていきょうし、 せきゅりてぃ を こうじょうさせる こと が できます。

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